x

x

dinsdag 24 april 2012

Beetle Dermatitis



Zo ziet m'n arm eruit na een exotische beet te hebben gekregen van de Paedeus.

Vorige week ergens moet het zijn gebeurd. Ik dacht dat ik mijn mandje wat te brutaal van m'n arm had laten glijden, en dat dat een schaafwonde had veroorzaakt die dan was gaan ontsteken.

Zondag werd de pijn erger, dus gingen we even naar de spoedafdeling van een privaat ziekenhuis hier in de diplomatieke wijk. Daar vertelde m'n mij dat het inderdaad een ontstoken wonde was. Ik kreeg zalf mee en de mededeling dat het de volgende dag al zou verbeteren.

Maar helaas, de pijn (brandwonde-gevoel) werd erger. Dan toch maar naar een dermatoloog gegaan. Die keek zo ongeveer een halve seconde naar mijn arm en wist toen te vertellen dat ik een 'beetle bite' had opgelopen. Jochen en ik keken ongelovig naar elkaar: 'A beetle bite??? What kind of beetle?'. Waarop de dokter antwoordde: 'b  e  e  t  l  e, beetle'.

Bon, daar gingen we niet veel wijzer van worden. Maar mijnheer doktoor zei dat hij 200% zeker was van zijn stuk, gaf ons zijn e-mail-adres voor moesten er nog klachten komen en zei: 'The diagnosis is Beetle Dermatitis, you can verify on the internet'. Zo gezegd zo gedaan, en inderdaad, mijnheer doktoor bleek gelijk te hebben!

Het genezingsproces zou een tijdje duren. Ik krijg nu medicatie en wat zalfjes en het blijkt toch aan te slaan... gelukkig.

Meer info op http://en.wikipedia.org/wiki/Paederus_dermatitis.

Beware of the beetle! Want al zijn ze nog zo klein, venijnig kunnen ze echt wel zijn! :D

2 opmerkingen:

  1. Een serieuze beet voor zo'n klein beestje, nog nooit van gehoord, zou de pestcontrole maar eens laten komen. Take care.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sofie, breng ze vooral niet mee he al die beesten :). Ik ging gisteren nog naar een lezing over vanalle vieze beesten die opduiken in ons land door het reizen...laat ze alsjeblieft daar :))
    Isabelle Poleunis

    BeantwoordenVerwijderen