x

x

maandag 4 februari 2013

Smog - NIET VOOR GEVOELIGE KIJKERS


Zo ziet de lucht er regelmatig uit hier in Delhi tijdens de winter. Smog, heet het goedje dat er in normale klimatologische omstandigheden niet zou hangen. Helaas dus.

De eerste keer, zo'n 3,5 jaar geleden, toen we er hier in Delhi mee geconfronteerd werden, had ik het gevoel mezelf te vergassen door het smerige goedje in te ademen. Maar aangezien 'niet ademen' ook geen optie was...

In elk geval zorgt het bij mij voor vermoeidheid (gebrek aan zuurstof in de lucht) en ontstoken sinussen.  In België gaan ontstoken sinussen bij mij samen met snotterigheid en verkoudheden. Hier dus met het vieze goedje dat de naam smog draagt.

Daarom maak ik m'n neus tegenwoordig dagelijks yoga-gewijs schoon. Met een soort theekannetje waar je zout water in doet. Dit moet je dan van in je ene neusgat naar je andere laten lopen. Zo'n 500ml. Man man man, wie had ooit gedacht dat ik dat in mijn leven nog zou moeten doen!

1 opmerking: