x

x

maandag 10 februari 2014

Putrajaya

Toen we van de Chinese tempel weer naar huis reden, passeerden we langs Putrajaya.

Putrajaya is een nieuwe stad die 10 jaar geleden gebouwd werd om de hoofdstad Kuala Lumpur te ontlasten. Men hoopte ook dat de ambassades mee naar daar zouden verhuizen, maar dat is niet gelukt. En daar ben ik blij voor, want in Putrajaya zijn geen internationale scholen. Roos en Sam zouden dus erg lang moeten pendelen hebben naar de Franse school! En voor de rest valt er na de kantooruren eigenlijk niks te beleven.

Gisteren brachten we er een bezoekje aan de Masjid Putra Putrajaya ofte de moskee. De start van de bouw vond plaats in 1997. Op 18 juni 1999 werd er voor het eerst een vrijdaggebed gehouden.

Omdat ik maar een vrouw ben, moest ik een lekker dik, zwaar, super warm gewaad dragen. Ik heb het er steeds moeilijker mee om moskeeën te bezoeken omdat ik me als vrouw vernederd voel om met die toestanden te moeten rondlopen.

 de minaret, 116 meter hoog

 hoe bidden?

 'the dome'
inspiratie ervoor komt uit Egypte

 mannen mogen beneden bidden, vrouwen op de 'lekker warme' eerste verdieping

Geen opmerkingen:

Een reactie posten