x

x

zondag 13 februari 2011

Fijn stof

Laatst las ik op de website van De Standaard dat er te veel fijn stof in de lucht zat in België. Smogalarm werd afgekondigd, op de autostrades werd de maximumsnelheid 90 kilometer per uur.

Prachtig dat men dit meet, signaleert en dan ook maatregelen treft.

Ik vraag me echter af wat het in Delhi zou geven. Volgens mij zouden wagens gewoon moeten afgeschaft worden, zou men het stoken van vuurtjes moeten verbieden enz.

De smog op zich ziet eruit als mist. Deze mist heeft echter wel een geurtje en een smaakje: uitlaatgassen. De was buiten hangen is dan uiteraard uit den boze... je vers gewassen goed zou meteen ruiken alsof het achter de uitlaat van een wagen gebonden was.

Maar er zit hier zo veel fijn stof in de lucht, dat er elke dag (niet overdreven!) met nat gepoetst moet worden. En dan nog... als we op onze blote voeten lopen, dan zien die er na niet meer dan enkele minuten jammer genoeg zo uit:


Ik wil niet weten hoe mijn longen er ondertussen bij hangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten