x

x

zaterdag 5 februari 2011

Naar de cinema

Vandaag een primeur in het leven van Roos en Sam: we gingen voor het eerst naar de cinema!

De film was de laatste nieuwe van Disney, Tangled. In 3D, dus moesten we het welbekende brilletje op. Niet evident om dit brilletje te laten passen op kleine hoofdjes!



In India naar de cinema gaan is niet helemaal zoals dat in België is. Vooraf word je (zoals op de meeste plaatsen trouwens) zwaar gefouilleerd. Mijn fototoestel moest ik in bewaring geven, dat mocht niet mee binnen. Mijn GSM mocht er wel in, ook al kan je daarmee ook foto's nemen... de logica is soms ver te zoeken.

Tijdens de film worden die telefoons niet uitgeschakeld. Je kan een call van familie, van een goede of minder goede vriend toch niet zo maar weigeren? Je neemt dus gewoon op en doet rustig je gesprek.

Tijdens de film komt men ook vragen of je een maaltijd wilt bestellen (lees: junk food). Men komt dan ook geregeld vragen 'is this meal for you?'. Tja, in het donker is het wellicht erg moeilijk om nog te weten wie nu welke bestelling plaatste.

De pauze, zoals we die vroeger bij ons kenden, bestaat hier nog steeds. Voor de ene een aangename plaspauze, voor de ander een obstructie in het midden van een spannende film.

Wat wel hetzelfde is, is de popcorn. Ik deed mijn best om de kinderen te beïnvloeden opdat ze zoete popcorn zouden bestellen... maar ze gingen voor de zoute variant... jeejks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten