x

x

donderdag 1 december 2011

Vriendschapsalbum

Aangezien dat hier in India niet echt gebruikelijk is, maar het wel leuk is om na jaaaaaren zo'n album vast te nemen en te lezen wat je destijds schreef, nam ik het volgende 'vriendschapsalbum-interview' af van Roosje:

Naam: Roos
Lievelingskleur: Roze (Hoe kan het ook anders...)
Lievelingseten: Frietjes en 'kippetjes' (chicken-nuggets)
Lievelingssnoep: Hosties


Beste vriendin: Luna, Emma, Jana, Moira
Beste vriend: Arno
Lievelingsspeelgoed: Barbies (Mmm... dat denk ik eerlijk gezegd niet, ze speelt er bijna nooit mee.)
Lievelingssport: Knutselen (Ik weet niet in hoeverre je dit een sport kan noemen... misschien moet ik het concept sport een beetje duidelijker uitleggen aan mijn twee lieve expat-kindjes die door hun expat-leven in India jammer genoeg veel minder uitdaging kennen op dit vlak.)
Dit doe ik het liefst op school: Schrijven, verhaaltjes maken (Roos maakt altijd boekjes op school. Ze tekent en schrijft er verhaaltjes bij, erg leuk! En thuis kan ze zich urenlang bezig houden met schrijven, in het Frans en in het Nederlands...)



Mijn lievelingsjuf: Tante Lien
Mijn leukste vakantie: Kerala met Oekie! Omdat we er de hele tijd konden zwemmen in de zee. (Onze kinderen moeten vaak mee op cultuuruitstap. Zelden zijn het echt vakanties waarop ze relaxed van het hotel kunnen genieten, wat kunnen plonsen in het zwembad. We kregen een keer de commentaar dat we altijd maar 'van hier naar daar van hier naar daar' gingen. De vakantie in Kerala met Oekie was een luilekker-vakantie, en dat vonden Roos en Sam meer dan heerlijk.)


Leukste land: België, dat is het beste land omdat niet iedereen daar zo maar oversteekt en omdat ik mijn familie dan vaak kan zien.
Wat ik later worden wil: Prinses, omdat ik me dan altijd mooi kan maken en kan schminken. (aiai, wat gaat dat worden... en ze is nog maar 6,5 jaar oud!)
Dit speel ik graag met mijn zusje Sam: baby en mamaatje
Mijn grootste wens: Lang haar hebben zoals de zus van Aditi (Dat is een Indisch meisje van op de Franse school die dikke glanzende mooie lange haren heeft... tja, daar kan je inderdaad alleen maar van dromen...)
Dit speel ik graag met mama: Knutselen
Dit speel ik graag met papa: Legoblokken (Bemerk ik hier een rolpatroon?)
Dit doe ik niet graag: opruimen
Hierdoor moet ik huilen: Als mensen anderen pijn doen
Mijn lievelingsfilm: Tom en Jerry omdat die zo grappig zijn (Invloed van papa?)
Mijn lievelingsliedje: Ik lijk op jou (Barbie-song)
Dit vind ik leuk in India: De Taj Mahal omdat iedereen daar naartoe gaat
Dit vind ik niet leuk in India: Het stinkt


Mijn droom: Een groot kasteel om in te wonen. (Tja, dat strookt met het feit dat ze prinses wil worden uiteraard...)
Dit drink ik graag: Cola, Fanta, Sprite (En nog geen aandelen gekocht van The Coca Cola Company... Trouwens, de Fanta heeft in India een andere kleur dan die in Europa. In Europa wil men dat Fanta een gezond kleurtje heeft, het mag allemaal niet te veel wijzen op kleurstoffen. Dat is anders in India, hier lijkt het alsof de connectie met de appelsien zo groot mogelijk moet zijn... en de kleur van een appelsien is... ORANJE!)

4 opmerkingen:

  1. Grappig! Om veel later nog eens voor te leggen als ze de deur uitgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja van sommige dingen in India hou je en van andere dingen niet zeker ? Maar dat ze de allures van een prinses heeft .... dat is zeker.
    Moeke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inge Vanautgaerden4 december 2011 om 14:43

    Subliem!!!!!!!!!!!!
    Luna was overgelukkig toen ik het voorlas, ...
    Inge en luna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat ben ik zo vereerd :)
    Maar ik blijf de lieve schatjes van dat jaar ook eeuwig in mijn hartje bewaren. Wees daar maar zeker van!! Prettig feesten lieve familie :) Kus, Tante Lien xxx

    BeantwoordenVerwijderen