x

x

maandag 22 november 2010

Ook een speeltje voor Sofie?

Jochen zijn moto werd eindelijk geleverd! Gisterenavond was het zo ver. De hele dag liep hij te ijsberen en zijn geduld werd werkelijk op de proef gesteld. Maar bij het vallen van de avond konden we een licht gebrom waarnemen... het gebrom van zijn gloednieuwe oude Royal Enfield Bullet.


Let vooral op het plaatje vooraan op het spatbord. Dat is een plaatje dat vroeger als nummerplaat diende. Het kreeg de niet erg aangenaam klinkende naam 'pedestrian slicer' mee. Jeejks!

Jochen zal nog wat moeten oefenen alvorens ik mee achterop kan. Eerst en vooral blijkt het geen sinecure om het ding gestart te krijgen. Gezien het een oud exemplaar is, staat er nog geen automatische starter op. Bijkomend staan zijn versnellingen aan de rechterkant, zoals dat 'in den tijd' ook het geval was. Hij leerde rijden op een recente moto in België en dus zal ook dit wat moeten wennen. Ik kijk wel uit naar ons eerste ritje samen! Misschien kan ik dan India-gewijs mijn twee kinderen onder mijn arm nemen en dan wordt papa's bike zo een 'family-bike'! Gezellig, toch?

Jochen is helemaal in de ban van de geautomatiseerde tweewielers tegenwoordig en zag in het 'atelier' waar zijn moto geassembleerd werd ook een leuk speeltje voor mij staan, old-timer scooters Lambretta en Vespa.



Wat denk je? Doen? :-)

4 opmerkingen:

  1. In België zeeeeeer hip. Proberen zeker ? In India ????
    Proficiat met de aankoop. (weeral meer voor in de container !?)
    Moeke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!! Kun je er niet een laten opknappen voor mij en dan een elektrisch motortje in laten zetten. Iedereen rijdt hier elektrisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sofie,

    kan je me niet zo'n vespaatje meenemen, de volgende keer als je nog eens naar België komt?

    groetjes,

    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een Lambretta of een Vespa ?
    Sofie, als ik zou mogen kiezen ... ik zou gaan voor een "AMBASSADOR" !
    Groetjes, Mimi

    BeantwoordenVerwijderen