x

x

vrijdag 14 oktober 2011

Olympisch leven

We leven een beetje een soort van olympisch leven in die zin dat we normaal gezien elke 4 jaar naar een andere plek toe gaan.

Vanochtend in de wagen stelden Roos en Sam, zoals gewoonlijk, een aantal vragen in de zin van 'Hoe oud ben ik binnen twee jaar, en hoe oud is Roos dan?' of 'In het hoeveelste studiejaar zit ik dan?'.

Nu was mijn antwoord op zo'n vraag 'dat we dan wel in een ander land zullen leven.'
'Waar dan?'
'Dat weet ik niet, waar zouden jullie graag willen wonen dan?'
'Amerika!' riep Roos, 'want daar woont Lynn.'. Lynn is het dochtertje van de vorige consul, zij verhuisde met haar mama naar Washington DC.
'Australië!' riep Sam, 'want daar woont Anouk!' Anouk en haar gezin woonden voordien lange tijd in Delhi, maar zijn sinds dit jaar gehuisvest in Perth in Australië.
'En wat dachten jullie van China?' vroeg ik.
Waarop Sam antwoordde: 'Ooooh neeeeeee, daar eten ze met stokken!'.

En gelijk heeft ze.

1 opmerking: