x

x

dinsdag 11 oktober 2011

Sarojini Nagar Market

Zoals iedereen wellicht weet, is India nog steeds een zogeheten lagelonenland. En zoals iedereen verder ook weet, wordt heel veel van de in de winkelketens verkochte kledij in India gemaakt... 'Made in India'. Benetton, Zara, French Connection, Desigual, DKNY, Scapa Sports, H&M, Duns, Paul Frank, Lief, Didi,... noem maar op!

Uiteraard verloopt niet alles in de fabrieken zoals gepland. Sommige kledingstukken worden afgekeurd voor verkoop in het Westen. Indische mensen kopen die kledij bij de fabrieken op, om ze op Sarojini Market aan Indiërs en de vele expats te verkopen. Als je goed zoekt, kan je er af en toe mooie dingen vinden, en dat voor maar enkele Euros. Schitterend.

Vandaag ging ik samen met Marleen nog eens een keertje op jacht naar leuke koopjes op Sarojini Market. En ja hoor, ik deed enkele goede aankopen. Ik kende de merken zelf niet maar vond de kleding wel leuk. Een jurk voor mij, 2 pyjama's en een jumpsuit voor de kids. Ik zocht de merken nadien op op internet. Het merendeel bleek Amerikaans spul te zijn dat voor 12 keer de prijs die ik betaalde, verkocht wordt op de reguliere markt. Hahaaaa, altijd leuk, zo'n ontdekkingen. Een mens geeft geld uit en heeft achteraf het gevoel geld gewonnen te hebben. Wat kan het leven toch schoon zijn.

Maar de grappigste ontdekking deed Marleen. Ze toverde plots de volgende pyjama tevoorschijn:



K3 op een Indische kledij-rommelmarkt... Geweldig! Ik ken er alvast twee die er zeer gelukkig mee waren!

1 opmerking:

  1. Sarojini...wat ik mis ik die markt en vooral de prijzen, geniet er nog van zolang je kan, hier is alles heel duur en niet echt modieus, K3 ongelooflijk, helemaal in het begin als wij in Delhi woonden heb ik daar ooit een fleece van Kabouter Plop gekocht, onze kinderen waren toen nog grote fan.x

    BeantwoordenVerwijderen